سامسونگ Note edge

بعلت پرسش های زیاد کاربران جهت نصب رام های رسمی روی این دو گوشی بر آن شدم که تاپیکی مختص به این موضوع برای همه کاربران ایجاد کنم.

توجه : اگر سوالات شما مربوط به همین مطلب میباشد، در همین تاپیک بپرسید. اما اگر مشکلات عمومی دارید در تاپیک سوالات و مشکلات متداول مطرح کنید.

همان طور که اطلاع دارید برای نصب رام های رسمی گوشی های سامسونگ از نرم افزار Odin میبایست استفاده کنید. این نرم افزار نسخه های مختلفی دارد که معمولا نسخه های جدیدتر، گوشی های جدیدتر سامسونگ را نیز پشتیبانی میکنند.

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه نمایید ...

برای گلکسی اس 6 و اس 6 اج و Note edge باید از نسخه 3.10.6 استفاده کنید که آموزش استفاده و لینک دانلود در پایین تر قرار داده میشود.


برای دانلود Odin 3.10.6 از لینک زیر استفاده کنید :

لینک غیر مستقیم

برای دانلود درایور های مختص به S6 و S6 Edge و Note Edge از لینک زیر استفاده کنید :

لینک غیرمستقیم

آموزش استفاده از Odin :

مرحله اول : نرم افزار Odin را دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کنید.

مرحله دوم : فایل درایور را از لینک قرار داده شما دانلود کنید و نصب کنید. دقت کنید که نصب این فایل ضروری است.

مرحله سوم : گوشی خود را خاموش کنید. با استفاده از دکمه های ترکیبی پاور و ولوم بالا، به محیط ریکاوری وارد شوید. سپس هر دو گزینه Wipe Cache و Factory Data Reset رو بزنید.

سپس گزینه Power Down رو بزنید تا گوشی خاموش شود. ( دقت کنید این مرحله اطلاعات گوشی شما را پاک میکند )

مرحله چهارم : گوشی خود را با استفاده از کلید های ترکیبی پاور، هوم و ولوم پایین به محیط دانلود مود ببرید. سپس ولوم بالا را زده تا به محیط اصلی دانلود مود وارد شوید.

مرحله پنجم : گوشی خود را با کابل به کامپیوتر خود وصل کنید و نرم افزار Odin را اجرا کنید. توجه کنید که باید کادر ID:COM روشن شده باشد. در این نسخه از ادین این کادر آبی کمرنگ میشود.

مرحله ششم : فایل رام دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید. سپس از نرم افزار Odin دکمه AP را بزنید تا پنجره انتخاب فایل باز شود. در این قسمت باید فایل استخراج شده از زیپ را به Odin بدهید. چون حجم فایل بالاست ممکن است شناسایی فایل توسط ادین چند لحظه طول بکشد و در بعضی موارد ادین هنگ میکند. اما نگران نباشید و منتظر بمانید. پس از آن که ادین فایل رو شناسایی کرد، دکمه Start رو بزنید تا عملیات فلش آغاز شود.

پس از اتمام این مرحله، گوشی شما بصورت خودکار ریستارت میشود. قبل از اینکه گوشی روشن شود و به محیط رام وارد شود، شما باید کلید پاور را چند ثانیه نگه دارید تا گوشی خاموش شود. سپس بلافاصله کلید ولوم بالا را نگه دارید ( همزمان دو کلید را نگه دارید ) تا گوشی به محیط ریکاوری وارد شود. سپس دوباره Wipe Cache و Factory Data Reset را بزنید تا گوشی شما وایپ شود. سپس گوشی را ریستارت کنید. پایان!


با این آموزش شما با بهترین حالت ممکن رام رو نصب کردید.


توجه داشته باشید که اگر به اندروید 5.1.1 آپدیت کردید و مثل من از این نسخه ناراضی هستید، امکان دانگرید به 5.0.2 وجود ندارد و همه این ها بخواطر بوتلودر دارای Knox هست. پس صبر کنید تا نسخه جدیدی از 5.1.1 منتشر شود.

با تشکر...

منبع : موبایل تک